מאמרים – תזונה נכונה

כמספר האנשים, כך גם מספר הדעות לגבי מה בריא וטוב ומה לא רצוי שנכניס לגופנו. בסופו של דבר, כל בן אדם צריך להחליט לעצמו על פי נסיונו האישי, מה טוב לו ומה לא. במדור זה נביא מאמרים שונים על תזונה, בראי הנטורופתיה, הרפואה הסינית, ההודית ועוד שלל אסכולות ותורות.

אני אישית הייתי צמחוני במשך מספר שנים. במהלך השנים הללו לא היה בי שום חשק לבשר וגם כאשר אנשים אכלו לידי לא הרגשתי שום תחושת פיתוי. פתאום, לאחר כשש או שבע שנים, התחלתי יום אחד להרגיש חשק עצום לאכול דגים. כמעט ולא אכלתי דגים לפני שהחלטתי להיות צמחוני, לכן הצורך היה משונה בעיניי. באותה תקופה בערך גם עשיתי בדיקת דם תקופתית, כמו כל צמחוני טוב החושש בעיקר ממחסור בויטמין B12. להפתעתי היה חסר לי בדם יוד, אשר ניתן לקבל בין השאר מדגים.

זמן מה לאחר מכן חזרתי לאכול גם בשר, ועתה אני משתדל לאכול לפי תחושת הגוף. למשל, שמתי לב שאני צורך יותר בשר בעונת החורף וכמעט לא זקוק למאכלים אלו בקיץ. בנוסף, בחורף אני צורך הרבה יותר מאכלים שמנים, אז אני משתדל שיהיו בעלי שמן איכותי, למשל אבוקדו, טחינה, שקדים ואגוזים, ולא מטוגנים למיניהם למשל.

לכן, קראו את המאמרים, יש בהם ידע חשוב. אחר כך נסו להקשיב לגופכם, ראו מה הוא רוצה ולמה הוא זקוק. אל תילחמו בעצמכם, שינוי לא מתרחש באופן מיידי. ברגע שהחלטתם לחיות בצורה בריאה יותר ולהרגיש טוב יותר, השינוי יחלחל לאט לאט ויופיע בזמנים שונים ובמקומות שונים עד שתשימו לב שאתם באמצעו של תהליך שינוי גדול מה ששיערתם. כי לאכול בריא יותר מתוך הקשבה לגוף שלכם ולא לאנשים מבחוץ שאומרים לכם מה אתם צריכים, זה השלב הראשון בדרך למודעות גדולה יותר וליחסים טובים יותר עם עצמכם.

כתיבת תגובה